Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Kayseri

Valilikler

T.C. Kayseri Pınarbaşı Kaymakamlığı
T.C. Kayseri Pınarbaşı Kaymakamlığı
T.C. Kayseri Pınarbaşı Kaymakamlığı
  • KAYMAKAMLIK
    Kaymakam İlçemizde Görev Yapmış Kaymakamlar Kaymakamlık Birimleri İlçe Protokol Listesi İmza Yetkileri Yönergesi Tarihçe Mevzuat İlçe Etik Komisyonu İlçe İnsan Hakları
  • PINARBAŞI
  • MAHALLİ İDARELER
    Belediyeler Mahalle Muhtarları
  • HİZMETLERİMİZ
    Kurum ve Kuruluşlar Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular
  • İLETİŞİM
°C
19
Mayıs2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • KAYMAKAMLIK
    • Kaymakam
    • İlçemizde Görev Yapmış Kaymakamlar
    • Kaymakamlık Birimleri
      • İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İlçe Bilgi İşlem Şefliği
      • İlçe Dernekler Bürosu Şefliği
      • İlçe Hukuk İşleri Şefliği
      • İdare ve Denetim Şefliği
      • İlçe Sosyal Etüt ve Proje Şefliği
      • Evrak Şefliği
      • İşlemler Şefliği
    • İlçe Protokol Listesi
    • İmza Yetkileri Yönergesi
    • Tarihçe
    • Mevzuat
    • İlçe Etik Komisyonu
      • İlçe Etik Komisyonu Kararı
    • İlçe İnsan Hakları
  • PINARBAŞI
  • MAHALLİ İDARELER
    • Belediyeler
    • Mahalle Muhtarları
  • HİZMETLERİMİZ
    • Kurum ve Kuruluşlar
    • Hizmet Birimleri
      • İlçe Jandarma Komutanlığı
      • İlçe Emniyet Müdürlüğü
      • İlçe Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
    • Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
  • İLETİŞİM
KAYMAKAMLIK
  • Kaymakam
  • İlçemizde Görev Yapmış Kaymakamlar
  • Kaymakamlık Birimleri
    • İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü
    • İlçe Bilgi İşlem Şefliği
    • İlçe Dernekler Bürosu Şefliği
    • İlçe Hukuk İşleri Şefliği
    • İdare ve Denetim Şefliği
    • İlçe Sosyal Etüt ve Proje Şefliği
    • Evrak Şefliği
    • İşlemler Şefliği
  • İlçe Protokol Listesi
  • İmza Yetkileri Yönergesi
  • Tarihçe
  • Mevzuat
  • İlçe Etik Komisyonu
    • İlçe Etik Komisyonu Kararı
  • İlçe İnsan Hakları

İmza Yetkileri Yönergesi

 

 

                                                                                                                           

 

 

 

HİZMETE ÖZEL

 

 

 

T.C.

PINARBAŞI

KAYMAKAMLIĞI

 

 

 

İMZA YETKİLERİ

 

YÖNERGESİ

 

 

 

27/11/2023

 

 

 

HİZMETE ÖZEL

 

 

 

 

 

 

T.C.

PINARBAŞI KAYMAKAMLIĞI

İMZA YETKİLERİ YÖNERGESİ

BİRİNCİ BÖLÜM

Genel Esaslar

 

I- AMAÇ :

 

          Pınarbaşı Kaymakamlığına bağlı hizmet ifa etmekte olan daire, kurum, kuruluş ve birimlerde; 5442 sayılı İl İdaresi Kanunu’nun 27. ve 31. maddeleri ile diğer kanunlarla verilen görev ve yetkileri ifa etmek üzere;

  1. Kaymakam adına imzaya yetkilileri belirlemek,
  2. Verilen yetkileri belirli ilkelere bağlamak,
  3. Alt kademelere yetki tanıyarak sorumluluk duygusunu geliştirmek.
  4. Hizmeti ve iş akışını hızlandırmak,
  5. Kırtasiyeciliği önlemek, idarenin bütünlüğü içerisinde hizmetlerin verimini ve etkinliğini arttırmak,
  6. Üst kademe yöneticilerine zaman kazandırmak, onları işlemlerin ayrıntılarına inmekten kurtarmak, çalışmalarını İlçe Yönetiminin daha iyi teşkilatlanması, planlanması, koordine edilmesi ve denetlenmesine yöneltmek, ana sorunlarda daha iyi değerlendirme yapabilmelerini sağlamak,
  7. Kendilerine yetki devredilenlerin sorumluluk ve özgüven duygularını güçlendirerek, işlerine daha sıkı ve istekle sarılmalarını sağlamak,
  8. Vatandaşlara ve iş sahiplerine kolaylık sağlayarak yönetime karşı saygınlığı ve güven duygusunu güçlendirmek, geliştirmek ve yaygınlaştırmak amacı ile bu yönerge düzenlenmiştir.

II- KAPSAM:

          5442 Sayılı İl İdaresi Kanunu ve diğer Kanunlar uyarınca Kaymakamlık idaresinde hizmet yürütmekte olan daire, kurum ve kuruluşların Valilikle, Kaymakamlıkla, İl Müdürlükleri, bu seviyedeki kurum ve kuruluşlarla, İlçedeki diğer birimlerle ve mesleki kuruluşlarla yapacakları yazışmalarda ve yürütecekleri işlemlerde Kaymakamlık adına imza ve/veya onay yetkisini kullanma şekil ve şartlarını kapsar.

III- HUKUKİ DAYANAK:

                  a) T.C. Anayasası,

b) 5442 sayılı İl İdaresi Kanunu,

c) 3071 sayılı Dilekçe Hakkının Kullanılması Hakkında Kanun,

d) 4982 sayılı Bilgi Edinme Kanunu,

e) 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu,

f) 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu,

g) 5070 sayılı Elektronik İmza Kanunu,

h) Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi,

i) Valilik ve Kaymakamlık Birimleri Kuruluş, Görev ve Çalışma Yönetmeliği,

j) Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı Görev, Yetki ve Sorumlulukları ile Çalışma Usul ve Esaslarına Dair Yönetmelik,

k) Resmi Yazışmalarda Uygulanacak Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik,

l) Kamu Hizmetlerinin Sunumunda Uyulacak Usul ve Esaslara İlişkin Yönetmelik,

m) Kamu Görevlileri Etik Davranış İlkeleri ile Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik,

n) Kayseri Valiliğinin 29/06/2022 tarih ve 43404 sayılı yazıları ekindeki İmza Yetkileri Yönergesi hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.

 

IV-TANIMLAR:

Bu yönergede yer alan deyimler;

  1. Vali                                   : Kayseri Valisi
  2. Vali Yardımcısı                 : Kayseri Vali Yardımcısı,
  3.   Valilik                             : Kayseri Valiliğini   
  4. Kaymakamlık                   : Pınarbaşı Kaymakamlığını,
  5. Kaymakam                       : Pınarbaşı Kaymakamını,
  6. Birim                    : İlgili İlçe İdare Şube başkanları ile Kaymakamlığa bağlı İl İdaresi Kanununun 27. maddesi kapsamında olan tüm birimleri, Bakanlıkların Pınarbaşı’daki İlçe teşkilatlarını ilgili ve bağlı kurum ve kuruluşlarını,
  7. Birim Amiri                   : İlgili İlçe İdare Şube Başkanları ile Kaymakamlığa bağlı İl İdaresi Kanununun 27’nci maddesi ve 32’nci maddesinin (A) Fıkrası kapsamında Pınarbaşı İlçesi’ndeki kamu kurum ve kuruluşlarının başında bulunan, yazışmalarını Kaymakamlık aracılığı ile yapan, İlçe Yönetimi içerisinde yer alan  görevlileri ifade eder.
  8. Önemli Yazılar              : Mutat uygulamanın tekrarı ve rutinin yerine getirilmesi niteliğinde olmayan, duyuru niteliği taşımayan iş yürütümüne ilişkin genel ilke ve kural getiren, kritik değer taşıyan ve bu nitelikleri Kaymakam ve birim amirleri tarafından takdir edilen yazı ve konulardır.

 

V -YETKİLİLER

   1- Kaymakam

   2- Kaymakamlık Yazı İşleri Müdürü

   3- Birim Amirleri

VI -İLKELER VE USULLER

  1. Devredilen yetki, gerektiğinde devreden tarafından bizzat kullanılır.
  2. Yetkilerin sorumlulukla, dengeli, eksiksiz ve doğru olarak kullanılması esastır.
  3. Her kademe, sorumluluğu derecesinde ilgili konular üzerinden aydınlatılır. Yetki derecesinde bilme hakkını kullanır.

Bu amaçla;

  1. Her makam sahibi imzaladığı yazılarda üst makamların bilmesi gerekenleri takdir ederek, zamanında bilgi vermekle yükümlüdür.
  2. Kaymakam iş ve işlemlerin tümüyle, Birim Amirleri ise sadece kendi teşkilatları ile ilgili olarak bilme hakkını kullanırlar.
  3. Gizli konular, sadece bilmesi gerekenlere ve bilmesi gerektiği kadar açıklanır.
  4. Kanun, ilgili mevzuat ve bu yönerge gereğince Kaymakamlığa imzaya ve onaya sunulması zorunlu olanların dışındaki bütün yazılar sonuç olarak ilgili Birim Amirince incelenerek imzalanacaktır.
  5. İmza yetkisinin kullanılmasında; hitap edilen makamın seviyesi ile konunun kapsam ve önemini göz önünde tutulması temel ilkedir.
  6. Yazılar bütün ara kademe amirlerin parafı alınmadan imzaya sunulmaz varsa ekleri ile birlikte imzaya sunulur.
  7. Birim Amirinin paraf ya da imza tarihinden itibaren, yazılar en geç ertesi iş günü Kaymakamlığa imzaya sunulacaktır.
  8. Birim Amirinin izinli olduğu hallerde vekili, imza yetkisini kullanır. Daha sonra, yapılan önemli iş ve işlemler hakkında Birim Amirine bilgi verilir.
  9. Bütün Birim Amirleri, kendi konuları ile ilgili olan dilekçeleri doğrudan doğruya kabul etmeye, kaydını yaparak konuyu incelemeye ve eğer istenen husus mevcut bir durumun beyanı veya yasal durumun açıklanması ise bunu dilekçe sahiplerine yazılı olarak bildirmeye yetkilidirler.
  10. Birim Amirleri birimlerinden çıkan bütün yazılardan sorumludur.
  11. Gizli, İvedi yazılar ile bilgi vermeyi ve açıklama yapmayı gerektiren yazılar, bizzat Birim Amirleri tarafından Kaymakamın imzasına sunulur. Kaymakamın imzasına sunulacak diğer yazılar Yazı İşleri Müdürlüğü yetkilisine teslim edilir.
  12. Yazıların ilgili olduğu birimde hazırlanması ve oradan yayınlanması asıldır. Ancak acele ve gerekli görüldüğü hallerde, Yazı İşleri Müdürlüğünde hazırlanan yazıların bir örneği, bilgi için ilgili birime gönderilir.
  13. Birden fazla birimi ilgilendiren veya görüşün alınmasını gerektiren yazıların paraf bloğunda, koordine edilen birim yetkilisinin de parafı bulunacaktır.
  14. Basında çıkan ihbar, şikayet ve dilekler, herhangi bir emir beklemeksizin ilgili birim amirince doğrudan, yada İlçe Yazı İşleri Müdürünün uyarısı üzerine konu dikkatlice incelendikten sonra, sonucu en kısa zamanda birim amiri imzasıyla Kaymakamlık Makamına bildirir. Konu ile ilgili basına cevap verip vermeme hususundaki takdir Kaymakama aittir.
  15. 5393 Sayılı Belediye Kanunu’nun ilgili maddeleri uyarınca, Belediyeler diğer kamu kurum ve kuruluşları ile doğrudan yazışma yapabileceklerdir.
  16. Tüm yazışmalarda, 10.06.2020 tarih ve 31151 Sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Resmi Yazışmalarda Uygulanacak Esas Usuller Hakkındaki Yönetmelik hükümlerine mutlaka uyulacak, bu esaslara uymayan yazılar kendilerine yetki devredilen kişilerce imzalanmayarak birimine iade edilecektir.
  17. Yazışmalar, sade ve anlaşılır olmalı, Türkçe dilbilgisi, yazım ve imla kurallarına uygun olarak düzenlenmelidir.  

 

  1. SORUMLULUK:
  1. Birim amirleri, birimlerinden çıkan bütün yazılardan ve yapılan işlemlerden, bu yönerge ile verilen yetkilerin tam ve doğru olarak kullanılmasından ve uygulamanın yönergeye uygunluğunun denetiminden Kaymakama karşı sorumludurlar.
  2. Kendilerine teslim edilen evrak ve yazıların korunmasından her kademedeki amirler ve memurlar sorumludur.
  3. Birim amirleri, birimlerinde işlem gören ve çıkan yazılar ile ne suretle olursa olsun işlemsiz evrak bırakılmamasından sorumludurlar.
  4. Evrak ve belgelerde paraf ve imzası bulunan her kademedeki memur ve amirler, attıkları paraf ve imzadan müştereken ve müteselsilen sorumludurlar.
  5. Tekit yazıları, yönetimde sağlıksız işleyişin bir göstergesi olduğundan, tekide meydan verilen birimlerde, birim amiri ile birlikte ilgili görevliler müştereken sorumludur.
  6. Kaymakamın imzasına sunulmak üzere sekreterliğe teslim edilen evraklardan, teslim edilen görevli sorumludur.
  1. UYGULAMA ESASLARI
  1. Vatandaşlarımız, Anayasa’nın 74. Maddesi, Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanun ve Bilgi Edinme Kanunu uyarınca kendileri ya da kamu ile ilgili dilek ve şikayetleri hakkında yetkili makamlara başvuru hakkına sahiptirler.  Bu nedenle, vatandaşlarımızın tüm dilek, istek ve şikayetlerine karşı tüm birimler WEB ortamı dahil açık olacak ve dilekçelere yasal süresi içerisinde cevap verilecektir.
  2. Demokratik ve şeffaf yönetim gereği olan eşitlik, tarafsızlık ve açıklık ilkelerine uygun olarak kişilerin bilgi edinme hakkını kullanmalarına ilişkin esas ve usulleri düzenleyen 4982 sayılı Bilgi Edinme Kanununun Uygulanmasına İlişkin Esas ve Usuller Hakkındaki Yönetmeliğe göre yapılacak başvurular, ilgili kamu kurum ve kuruluşları ile kamu kurum niteliğindeki meslek kuruluşlarınca kabul edilir ve cevaplar kurum amiri imzası ile verilir.
  3. Kaymakamlığımıza başvurularda mutat işlemlere ilişkin hizmetlerin akışı ve vatandaşların hangi gerekçe ile olursa olsun hiçbir şekilde bekletilmemesi esastır.

 

İKİNCİ BÖLÜM

  IX- KAYMAKAMIN İMZALAYACAĞI YAZILAR:    

  1. Kanun, tüzük, yönetmelik, yönerge ve genelgelerde doğrudan doğruya Kaymakam tarafından imzalanması gereken yazılar,
  2. Kayseri Valiliğine yazılan bütün yazılar, Vali ve Vali Yardımcısı imzası ile gelen yazıların cevapları ile Valilik Makamına sunulan Kaymakamlık görüş ve önerilerini içeren yazılar,
  3. Valilikten, Vali ve Vali Yardımcısı imzası ile gelen yazıların ilgili birimlere intikal ettirilmesine ilişkin yazılar,
  4. Yargı mercilerine herhangi bir konudaki Kaymakamlık görüş ve önerilerinin bildirilmesine ilişkin yazılar,
  5. Yeni kadro ihdasını ve yatırım harcamalarını, ödenek isteklerine ilişkin olarak ilgili makamlara yazılan yazılar,
  6. Birim amirlerine ve memurlarına taltif, eleştiri veya ceza maksadı ile yazılan yazılar,
  7. Birimlere gönderilecek önemli yazılar, direktif ve genelgeler,
  8. Şifreli yazışmalarda önemli ve özellik arz eden konulara ilişkin “GİZLİ” ve “KİŞİYE ÖZEL” yazılar,
  9. Üst, eşdeğer ve ast makamlara çekilen şifrelerin tümü,
  10. Açılan şifrelerden Bakan, Bakan Yardımcısı, Vali imzalı olanların ast makamlara intikal ettirilmesine ilişkin yazılar,
  11. Gizlilik dereceli yazılardan “KİŞİYE ÖZEL” işaretlerin tümü,
  12. Önemli ve özellik arz eden diğer gizlilik dereceli yazılar,
  13. İlçe sınırları içerisinde huzur ve güvenliğin, kişi dokunulmazlığının ve kamu esenliğinin sağlanması açısından önem taşıyan olaylarla-anarşik, terör, bölücü nitelik ve buna benzer olaylarla ilgili yazılar,
  14. Devletin hüküm ve tasarrufunda ya da Hazinenin mülkiyetinde bulunan taşınmazların özellik arz eden bir amaca tahsisi ile ilgili yazılar,
  15. Birim amirleri ve Belediye Başkanları ile ilgili ihbar ve şikayetler nedeni ile üst makamlara yazılan yazılar,
  16. Kaymakamın başkanı olduğu kurulların çalışma, toplantı yazıları ve karar yazıları,
  17. Devir ve Teftiş dönüşü görülen aksaklıklar veya alınması gerekli tedbirleri içeren yazılar,
  18. Görevden uzaklaştırma ve göreve tekrar başlatma yazıları,
  19. 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 15. maddesine dayalı olarak Basına gönderilen yazılar,
  20. Yatırımlarla ilgili önemli yazılar,
  21. Çevre sorunları ve halk sağlığı açısından önem taşıyan konulara ilişkin yazılar,
  22. Hayvan sağlığı açısından önem arzeden bulaşıcı hayvan hastalıklarına ilişkin yazılar,      
  23. Üst makamlardan herhangi bir konunun incelenmesi ve soruşturması için müfettiş istemi ile ilgili yazılar,
  24. Bölge kuruluşları ile yapılan yazışmalar,
  25. Kaymakamın bizzat imzalamayı uygun gördüğü yazılar.
  26. İlçe dışına veya ilçeye atanan ilçe personelinin özlük dosyalarının doğrudan istenmesi ve gönderilmesine ilişkin yazılar,
  27. 657 sayılı DMK’nun 4. Maddesinin C bendine göre birimlere atanan personele ilişkin sözleşmelerin imzalanması,
  28. Sanayi ve Teknoloji İl Müdürlüğü tarafından yapılan denetimler sonucu 6948 sayılı Sanayi Sicil kanunu, 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun, 1705 sayılı Ticarette Tağşişin Men’i ve İhracatın Murakabesi ve Korunması Hakkında Kanun kapsamında uygulanan idari yaptırım kararları,
  29. 2559 sayılı Polis Vazife ve Salahiyet Kanunu’nun 6, 7 ve 8. maddeleri doğrultusunda iş yerlerinde görülen eksikliklerin ilgili idareye bildirilmesi,
  30. 2559 sayılı Polis Vazife Salahiyet Kanunu’nun EK-1’nci maddesinde belirlenen iş ve işlemler,
  31. 2911 sayılı Toplantı ve Gösteri Yürüyüşleri Kanunun 15 ve 19. maddeleri haricindeki iş ve işlemler,

X - KAYMAKAMIN ONAYLAYACAĞI YAZILAR:

  1. Ders yılı süresince ilçede norm kadro fazlası öğretmenler ile ilçede görev yapan diğer öğretmenlerin ihtiyaç bulunan okullara tamamen, ders tamamlama ve ek ders karşılığı görevlendirilmesi onayları,
  2. Özel eğitim ve öğretim kurumlarında yönetici personel dahil olmak üzere, kadrolu eğitim personeli, ders saati ücretli eğitim personeli ve diğer personelin görevlendirme, atama ve istifa onayları ile adaylık kaldırma onayları,
  3. 5661 sayılı Yüksek Öğrenim Öğrenci Yurtları ve Aşevleri Hakkındaki Kanun’a Ek Kanun kapsamında özel öğrenci yurtlarının yönetici personeli, eğitim personeli, yönetim memuru ve diğer personelin çalışma izin onayları, çalışma izinlerinin uzatma onayları ile bunların görevden ayrılış onayları,
  4. İlçelerde her derecedeki okul yöneticisi ve öğretmenlerin ders ücretlerine ilişkin onaylar ile sözleşmeli, vekil, ücretli veya ek ders karşılığı görevlendirme onayları ve işlemleri,
  5. İlçe birimlerinde çalışan personelin ilçedeki kurum ve kuruluşlarda altı aya kadar geçici görevlendirme onayları,
  6. Resmi/özel örgün ve yaygın eğitim kurumlarının, sosyal etkinlik çalışmaları kapsamında il içi ve il dışında yapılacak proje, inceleme, gözlem bilim, sanat, tiyatro, spor, müzik, halkoyunları, yarışma, sosyal etkinlik ve bunların hazırlık çalışmaları ile bu gezilere katılacak yönetici, öğretmen ve öğrencilerin görevli izinli sayılmalarına ilişkin onaylar,
  7. Halk Eğitim Merkezi Müdürlüğünce açılacak kursların açılış, kapanış onayları,
  8. Özel motorlu taşıt sürücüleri kursları ve özel iş makineleri kullanma kurslarında kullanılan iş makineleri, direksiyon eğitim alanı ve sınav araçlarının çalışma izin onayları ile direksiyon eğitim simülatörü onayları,
  9. Üniversitelerce talep edilmesi halinde ilçe düzeyindeki birimlerinde çalışan kamu görevlilerinin yüksek eğitim kurumlarında ders vermesine ilişkin izin onayları,
  10. İçişleri Bakanlığı Valilik ve Kaymakamlık Birimleri ile Bakanlık Taşra Teşkilatı Hizmet İçi Eğitim Planı ve programlarda görevlendirilecek personel ve kursiyer onayları,
  11. 2521 sayılı Avda ve Sporda Kullanılan Tüfekler, Nişan Tabancaları ve Av Bıçaklarının Yapımı, Alımı, Satımı, Taşınması ve Bulundurulmasına Dair Kanunun Uygulanmasına İlişkin Yönetmeliğin 10. maddesinin (b) fıkrası uyarınca düzenlenecek yivsiz tüfek ruhsatnamesi ile yivsiz tüfek satın alma belgeleri,
  12. Ateşli Silahlar ve Bıçaklar ile Diğer Aletler Hakkında Yönetmeliğin 4,8,10. maddeleri gereğince verilecek silah ruhsatlarına ilişkin onaylar,
  13. 6136 sayılı Kanun ile uygulama yönetmeliği gereğince silah hibe, ruhsatın askıya alınması, muhafaza altına alınması onayları,
  14. Tekel Dışı Bırakılan Patlayıcı Maddelerle Av Malzemesi ve Benzerlerinin Üretimi, İthali, Taşınması, Saklanması, Depolanması, Satışı, Kullanılması, Yok Edilmesi, Denetlenmesi Usul ve Esaslarına İlişkin Tüzüğün 117. maddesi gereğince havai fişek gösterisi ile ilgili onaylar,
  15. İlçeyi kapsayan aylık İlçe Emniyet Müdürlüğü ve İlçe Jandarma Komutanlığı “Kod” uygulama onayı,
  16. Zührevi Hastalıklar ve Fuhuşla Mücadele Komisyonu kararlarının onaylanması,
  17. Tütün ve Alkol Piyasası Düzenleme Kurumu Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunun Ek1. maddesi ile Tütün ve Alkol Piyasası Düzenleme Kurumu Teşkilat, Görev ve Çalışma Esasları Yönetmeliği’nin 7. maddesinin 1. fıkrasının (m) bendi kapsamında İçişleri Bakanlığı ile Tütün ve Alkol Piyasası Düzenleme Kurumu (TAPDK) arasında imzalanan 25/11/2013 tarihli protokol gereğince satış belgesi işlemlerinin yürütülmesine ilişkin onaylar,
  18. İlçede görev yapan tüm personelin araçlı veya araçsız olarak il içi ve il dışı görevlendirme onayları,
  19. İlçede görevli kamu personelinin izinlerini yurt dışında geçirmelerine ilişkin onaylar, özlük dosyaları ilçede tutulan personelin her türlü aylıksız izin onayları ile özlük dosyaları ilçede tutulmayan personele verilmesi zorunlu olan aylıksız izin onayları,
  20. Kaymakamlık içişleri birim müdürlüklerinde görevli/emekli personelin hususi damgalı pasaport iş ve işlemleri ile ilgili her tür evrak (yazı, onay, talep formu) özlük/sicil dosyalarının bulunduğu Kaymakamlık İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü tarafından hazırlanarak Kaymakam tarafından onaylanacaktır.
  21. Özlük dosyaları ilçe birimlerinde bulunan personelin kademe ve derece yükselmesine ait onaylar, 22. Mesleki ve teknik eğitim yapılan okul ve kurumlarca düzenlenen ustalık ve işyeri açma belgelerinin onaylanması,
  22. Kurumlara ait salon, tesis ve misafirhanelerin geçici kiralanması ve tahsis işlemlerine ilişkin onay ve yazılar,
  23. 2860 sayılı Yardım Toplama Kanunu’na göre ilçe sınırları içerisinde idari yaptırımlara karar verilmesi ve idari para cezası onayları,
  24. Lokal açma, işletme izni verilmesi ve iznin iptali onayları,
  25. Sanayi ve Teknoloji İl Müdürlüğü tarafından yapılan denetimler sonucu Sanayi Sicili Kanunu, Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun, Ticarette Tağşişin Men’i ve İhracatın Murakabesi ve Korunması Hakkında Kanun kapsamında uygulanan idari yaptırım kararları,
  26. İlçelerde düzenlenecek sosyal ve kültürel faaliyetler, sportif faaliyetler, yarışmalar; toplantı, konferans, sergi, kermes ve benzeri faaliyetlerle ilgili onaylar, il sınırları dışına yapılacak gezilerle ilgili onaylar,
  27. Atıl durumdaki okul binalarının, sosyal ve kültürel faaliyetlerde kullanılması amacıyla ihtiyaç duyulması halinde, gerektiğinde geri alınması koşuluyla kamu kurum ve kuruluşları, yerel yönetimler ve mahalle muhtarlıklarının kullanımına geçici tahsis edilmesi onayları.
  28. Yürürlükteki mevzuat gereğince veya ileride yapılabilecek yeni mevzuat düzenlemeleri ile vali ve Vali Yardımcıları tarafından onaylanması gerektiği hususu belirtilenler dışında kalan; “o yerin mahalli mülki amirince” verilmesi gereken idari yaptırım, idari para cezaları ve mülkiyetin kamuya geçirilmesine ilişkin onaylar,
  29. Kolluk birim amirleri tarafından kolluk görevlileri hakkındaki disiplin suçu niteliğindeki başvurularla ilgili olarak, araştırmacı ve soruşturmacı görevlendirilmesi, araştırma ve soruşturma sonucunda işleme konulmama kararı tesis edilecekse bu kararın ilçede Kaymakam tarafından onaylanması.
  30. İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Şube Müdürleri ve Okul Müdürlerine ait izinlerin İlçe Milli Eğitim

Müdürünün uygun görüşü ile onaylanması,

 

XI- BİRİM AMİRLERİNİN İMZALAYACAĞI YAZILAR VE ONAYLAR

  1. Birim Amirleri, hiçbir şekilde Kayseri Valiliğine hitaben yazışma yapmayacaklardır.
  2. Birim Amirleri, İlçede teşkilatı bulunan kurum ve kuruluşlar arasında, yeni bir hak ve yükümlülük doğurmayan, Kaymakamın takdirini gerektirmeyen özellik arz etmeyen, emir ve direktif mahiyetinde olmayan, icrai nitelik taşımayan, herhangi bir şikâyeti kapsamayan, “RUTİN İŞLERDE” ve bir dosyanın tamamlanması, bir işlemin sonuçlandırılması için belge ve bilgi istenmesine ilişkin olmak üzere birimler arasında bu yönerge doğrultusunda yazışma yapabilirler. Ancak bu kabil yazışmalarda Kaymakam adına ibaresi kullanılmayacaktır. Birim Amirinin isim ve unvanı kullanılacaktır.
  3. Kaymakamlık tarafından kabul edilmiş ve onaylanmış kararların işleme konulması ile ilgili yazılar.
  4. 3071 sayılı Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanun uyarınca, vatandaşlar tarafından verilen, içerik olarak şikayet ve icrai nitelik taşımayan, Kaymakam tarafından havale edilen rutin dilekçe ve müracaatlara verilecek cevabi yazılar, birim amirleri tarafından imzalanacaktır.
  5. Vatandaşlarımızım kamu kurum ve kuruluşlarındaki iş ve işlemlerini takipleri sırasında içerik olarak şikayet ve icrai nitelik taşımayan rutin hizmetlere ilişkin dilekçe ve müracaatların kabul edilmesi, incelenmesi, bilgi istenmesi için kuruluşlara ve ilgilisine bilgi verilmesine dair yazılar.
  6. 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu ve 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu gereğince ihale yetkilisi ve harcama yetkilisi olduğu işlemle ilgili yazı ve onaylar.
  7. Hesaba ve teknik hususlara ilişkin sıralı üst makamlara ve ast birimlere yazılan yazılar,
  8. Üst makamlar ayrı tutulmak kaydı ile yeni bir hak ve yükümlülüğü doğurmayan, Kaymakamın takdirini gerektirmeyen ve direktif niteliği taşımayan kurumlar arası mutat yazılarla eş ve ast makamlara yazılan diğer yazılar,
  9. Başvuru dilekçelerinin incelenmesi, bilgi istenmesi için şahıslara ve kuruluşlara yazılan yazılar,
  10. Personelin nakil, istihdam ve terfisi ile ilgili Kaymakamlık Makamına yazılan inha yazıları,
  11. Kaymakamlık Makamından alınması gerekli görülen onaylara ait yazılar,
  12. Birim amiri olarak biriminde çalışma düzeninin sağlanması, üst makamlardan gelen genelge ve emirler doğrultusunda birim-büro ve memurlarına çıkarılan yazılar,
  13. Taşıt görevlendirme formunun Birim Amiri ile ilgili bölümün imzalanması,
  14. Teknik raporların tasdik ve imzası,
  15. Kanun, yönetmelik ve tüzüklerin kendilerine verdiği yetkiye dayanarak imzalaması gereken her türlü evrakın imzalanması,
  16. 657 sayılı Kanunun Disiplin Cezası ile ilgili bölümünde kendisine verilen yetkiye dayanarak personelin savunmasının istenmesi ve ceza verilmesi ile ilgili yazılar,
  17. İlçe Müftülük personelinin (İmam-Hatip, Vaiz, V.H.K.İ, Hizmetli, v.s.) izinlerinin (yurtdışı ve aylıksız izin onayları hariç) onaylanması İlçe Müftüsü tarafından yapılacaktır.
  18. İl ve ilçe dışına hasta götüren ambulans onayları ilgili sağlık kuruluşunun amiri tarafından onaylanacaktır.
  19. Kaymakam tarafından Birim Amirlerince imzalanması, onaylanması uygun görülen yazılar.
  20. İlçe Jandarma Komutanlığı ve İlçe Emniyet Müdürlüğü amirleri yetkisi olduğu bölge gereğince silah ruhsatı alma, yenileme, devir vb. dilekçeleri havale ederek işlemi gerçekleştirilecektir.

21- İlçe Jandarma Komutanlığı ve İlçe Emniyet Müdürlüğü amirleri yetkisi olduğu bölge gereğince vatandaş tarafından düğün, kına gecesi, nişan, asker uğurlama etkinliği vb. dilekçeleri havale ederek işlemi gerçekleştirilecektir.

22- İlçe Jandarma Komutanlığı ve İlçe Emniyet Müdürlüğü amirleri yetkisi olduğu bölge gereğince ilgili firmalar tarafından patlatma yapılması talebini içeren dilekçeleri havale ederek işlemi gerçekleştirilecektir.

 XII- KAYMAKAMLIK YAZI İŞLERİ MÜDÜRÜNÜN İMZALAYACAĞI YAZILAR:

  1. Yeni bir hak ve hükümlülük doğurmayan, bir emir ve direktif mahiyetinde olmayan, icrai nitelik taşımayan, herhangi bir şikâyeti kapsamayan, bir hakkın kazanılması veya kaybı söz konusu olmayan, bir görüş gerektirmeyen yazı ve dilekçelerin havalesi ile birimler arası her türlü bilgi alışverişlerinde ki yazıları Kaymakam adına imzalamak,
  2. Üst makamlar ayrı tutulmak kaydı ile yeni bir hak ve yükümlülüğü doğurmayan, Kaymakamın takdirini gerektirmeyen ve direktif niteliği taşımayan kurumlar arası mutat yazılarla eş ve ast makamlara yazılan diğer yazıları Kaymakam adına imzalamak.
  3. Kaymakamın Kaymakamlıkta olmadığı hallerde vatandaşın dert ve dileklerini dinleyecek ve neticeden Kaymakama bilgi verecektir.
  4. Kaymakamın Makamda bulunmaması durumunda gecikmesinde sakınca bulunan yazılar ve fakslar. (Sonradan bilgi vermek kaydıyla)
  5. İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğü’nün 04/06/2012 tarih ve 3245 sayılı yazıları ve Kayseri Valiliği Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü’nün 07/06/2012 tarih ve 4469 sayılı yazıları uyarınca, apostil tasdikini yapmak ve yurtdışı bakım belgelerini imzalamak.
  6. Kaymakam tarafından kabul edilmiş veya onaylanmış kararların işleme konulması ile ilgili yazılar,
  7. Bir dosyanın tamamlanması, bir işlemin sonuçlandırılması için bilgi ve belge istenmesine ilişkin birimlere yazılan yazılar,
  8. Dairelere emir niteliği taşımayan her türlü dilekçe (İhbar ve şikayetler hariç) ile özellik arz etmeyen diğer yazılar.
  9. Dilekçeler ve yazılar acil olması durumunda, Kaymakam yokluğunda Yazı İşleri Müdürü tarafından havale edilir ve imzalanır. (Kaymakam ibaresinin yanına “a” işareti koyarak havale edilir.) Kaymakama bilgi verilir.
  10. Kaymakamlıktan alınacak adli sicil sorgulama belgelerini imzalamak.

 

      ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

XIII- DİĞER HÜKÜMLER:        

  1. İmza yetkisinin devrinde, Kaymakamlığın her konuda havale, imza yetkisi saklıdır. Kaymakam gerek gördüğünde devrettiği yetkileri her zaman kullanabilir.
  2. Kamu kurum ve kuruluş yetkilileri bu yönergenin uygulamasından doğrudan sorumlu olup, bu yönergenin usulüne uygun olarak uygulanıp uygulanmadığı Kaymakam tarafından yapılacak denetlemelerde de göz önünde bulundurulacaktır.
  3. Bu yönerge sıralı amir ve memurlara imza karşılığında okutulacak ve bir örneği, birim amirinin masasında, uygun bir dosya içinde bulundurulur.
  4. Birim Amirleri görevli olmak kaydıyla ilçe dışına günübirlik ayrılacaklarında önceden Kaymakama bilgi vereceklerdir.
  5. Kaymakam tarafından görüşelim şerhi konulan evrak, ilgili birim amirince Kaymakama sunulacak ve Kaymakamın direktifi alınacaktır.

 

XIV- YAZIŞMA USULÜ:

  1. Yazışmalar 10.06.2020 tarih ve 31151 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan “Resmi Yazışmalarda Uygulanacak Esas ve Usuller Hakkında Yönetmelikteki esaslarına göre yapılacaktır.
  2. İlçe teşkilatının, merkezi idarenin merkez kuruluşları ile yazışmaları, Kaymakamlık-Valilik kanalı ile yapılır.
  3. Valilik Makamına yazılacak yazılarda “İL MAKAMINA, VİLAYET MAKAMINA, VALİLİK MAKAMINA” yerine “KAYSERİ VALİLİĞİNE” şeklinde yazılacaktır. Alt ortaya gelecek şekilde ilgili müdürlük yazılacaktır.
  4. Yazıların başlığında “T.C. PINARBAŞI KAYMAKAMLIĞI” ibaresinin altında ilgili birimin adı küçük harflerle yazılacaktır.

 

               Örnek 1-                                                                    Örnek- 2

 

                  T.C.                                                                                  T.C.

       PINARBAŞI KAYMAKAMLIĞI                                         KAYSERİ VALİLİĞİNE             

               İlçe Emniyet Müdürlüğü                                               (İl Milli Eğitim Müdürlüğü)                               

 

 

  1. Kurum ve kuruluşlarca, yazışmalarda ve evraklarda standardizasyona özen gösterilecektir.
  2. Onaylarda Olur, Uydundur, Muaffıktır gibi değişik ifadelerin yerine her onay için “OLUR” deyimi kullanılacak ve imza yerine yeterli bir aralık bırakılacaktır.

XV- YÖNERGEDEKİ BOŞLUKLAR:

          Bu yönergede tadat, tasnif ve tarif edilmeyen hususlarda emsalleri dikkate alınır. Tereddüt edilen hallerde Kaymakamın emrine göre hareket edilecektir.

XVI- YÜRÜRLÜK VE YÜRÜTME:

         

  1. Kaymakamlığımızın 31/01/2019 tarihli İmza Yetkileri Yönergesi yürürlükten kaldırılmıştır.
  2. Bu yönerge 27/11/2023 tarihinde yürürlüğe girer.
  3. Bu yönerge hükümlerini Pınarbaşı Kaymakamı yürütür.

 

                                                                   

                                                                         Mesut BOLAT

                                                                          Kaymakam V.

 

 

https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 
  • Mevzuat
  • Resmi Gazete
  • Açık Kapı
  • Kolluk Gözetim
Cumhuriyet Meydanı Kayaönü Mah. Hükümet Konağı Kat:2 Pınarbaşı/KAYSERİ
03525121001
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız